Planer słów kluczowych - do czego służy?
Nie ma mowy o skutecznym SEO bez odpowiednio dobranych fraz. Planowanie słów kluczowych to jedno z podstawowych zadań każdego seowca-freelancera oraz agencji wykonującej pozycjonowanie. Efektywność wszystkich kolejnych zabiegów w dużej mierze zależy właśnie od trafności słów kluczowych. Dobrze dobrane frazy mają również ogromne znaczenie dla konwersji. Nic więc dziwnego, że powstało tak wiele narzędzi wspomagających wybieranie słów kluczowych! Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest Planer Słów Kluczowych Google Ads.
Narzędzia SEO
Senuto
Narzędzie niezwykle pomocne podczas analizy słów kluczowych oraz widoczności witryny na poszczególne frazy.
Screaming Frog
Klasyczny crawler, który świetnie sprawdzi się kiedy chcemy przeprowadzić audyt witryny "onsite".
Ahrefs
Doskonale sprawdzi się podczas analizy odnośników prowadzących do danej strony. Największa baza linków przychodzących - wg twórców
Narzędzie do testowania danych uporządkowanych
W łatwy sposób sprawdzisz dane strukturalne - proste narzędzie które wskaże wszystkie błędy.
Czym jest Planer Słów Kluczowych Google Ads?
Google Ads to serwis twórców wyszukiwarki pozwalający na wykupienie miejsca w bloku płatnych wyników wyszukiwania. Reklamy pokazywane są na wybrane przez użytkownika hasła – a więc, podobnie jak w przypadku organicznego pozycjonowania – trzeba najpierw wskazać odpowiednie frazy. Właśnie dlatego Google wyposażyło serwis Ads w prosty, ale skuteczny planer. Narzędzie to jest często wykorzystywane również przez osoby, które nie mają zamiaru płacić Google. Samo planowanie w końcu nic nie kosztuje. Planer Słów Kluczowych Google Ads jest wykorzystywany nawet przez profesjonalnych pozycjonerów.
Jak z niego korzystać? W panelu Ads wystarczy kliknąć w ikonę lupki i wpisać „Planer słów kluczowych”. Planer może wyświetlić prognozy i dane na temat popularności wpisanych haseł lub podać sugestie fraz na podstawie wpisanego słowa.
Inne narzędzia do planowania słów kluczowych
Nie musisz ograniczać się jedynie do narzędzi dostarczanych przez Google. Pozycjonerzy chętnie korzystają również z rozwiązań stworzonych niezależnie od twórców wyszukiwarki. Jednym z najbardziej popularnych serwisów do wyszukiwania trafnych słów kluczowych jest keywordtools.io – dostępny zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej. Osobom wykonującym pozycjonowanie strony na własną rękę w pełni wystarczy pakiet opcji dostępnych bezpłatnie. „Pakiet” to zresztą duże słowo, bo keywordtools.io jest bardzo prosty w użyciu – mimo tego sprawdza się znakomicie podczas szukania fraz long-tail. Program ten działa w oparciu o autouzupełnianie Google. Wystarczy wpisać swoje główne hasło, a keywordtool.io podpowie liczne wydłużone warianty frazy.
Co poza keywordtool.io i googlowym planerem warto wziąć po uwagę? Wiele osób sięga także po Ubersuggest oraz Soovle. Kilka podpowiedzi można szybko znaleźć również za pomocą samego Google – obserwując sugerowane uzupełnienia haseł.