Ahrefs - co to jest i jak z niego korzystać?

Efektywne pozycjonowanie strony w wielu wypadkach nie byłoby możliwe bez odpowiednich narzędzi. Profesjonalni seowcy chętnie sięgają m.in. po oprogramowanie o nazwie Ahrefs. Jego nazwa sugeruje główne zastosowanie – znacznik <a href=”jakislink”> w kodzie strony oznacza link do witryny. Głównym zadaniem Ahrefsa jest analiza odnośników prowadzących z innych stron internetowych do witryny poddawanej diagnostyce.

Wyniki z Ahrefsa są wiarygodne, ale warto pamiętać, że żadne narzędzie nie jest w 100% skuteczne. Otrzymane dane możesz porównać z informacjami pochodzącymi z Google Search Console, MajesticSEO lub SEOMOZ.

Ahrefs

Narzędzia SEO

Senuto
Senuto

Narzędzie niezwykle pomocne podczas analizy słów kluczowych oraz widoczności witryny na poszczególne frazy.

Screaming Frog
Screaming Frog

Klasyczny crawler, który świetnie sprawdzi się kiedy chcemy przeprowadzić audyt witryny "onsite".

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych
Narzędzie do testowania danych uporządkowanych

W łatwy sposób sprawdzisz dane strukturalne - proste narzędzie które wskaże wszystkie błędy.

Planer słów kluczowych
Planer słów kluczowych

Słowa kluczowe to podstawa skutecznego SEO - z tym narzędziem planowanie ich staje się łatwiejsze.

Analiza linków przychodzących

Na stronie oficjalnej Ahrefs jego twórcy chwalą się największą bazą linków przychodzących na świecie. Obejmuje ona aż 15 miliardów stron i jest aktualizowana co 15 minut. Jak wykorzystać te potężne zasoby? Wystarczy, że wpiszesz dowolny URL, a program wyświetli kompletną listę odnośników pochodzących z innych witryn.

Praca z Ahrefsem oczywiście nie sprowadza się jedynie do poznawania ilości linków. Narzędzie to pozwala na sprawne analizowanie jakości linkowania. Ahrefs podaje wyniki ze swojego własnego, wewnętrznego rankingu, a także ocenia profil linków w skali od 1 do 100. Co ważne, użytkownik może poznać również stosunek linków pochodzących z popularnych witryn do odnośników ze stron mniej wartościowych. We współczesnym pozycjowaniu ma to ogromne znaczenie, gdyż Google coraz chętniej wyświetla na dobrych miejscach strony, do których prowadzi nie tyle duża liczba odnośników, co właśnie odnośniki wysokiej jakości.

W Ahrefs znajdziesz także wiele innych danych niezbędnych do oceny linkowania, w tym ilość linkujących domen, linkujące strony, stosunek pozyskanych i utraconych linków czy najważniejsze anchory.

Jakie jeszcze dane dostarcza Ahrefs?

Ahrefs jest złożonym narzędziem, które może służyć do kompletnej analizy SEO. Znajdziesz tu m.in. opcję badania stron konkurencji. Za pomocą Ahrefsa sprawdzisz, na jakie frazy dana strona najczęściej wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Narzędzie to pomoże również w wybraniu własnych fraz. Eksplorer słów kluczowych umożliwia dobieranie haseł o podanym stopniu złożoności, co znacznie ułatwia opracowanie skutecznej strategii SEO. Pozycjonowanie będzie łatwiejsze również dzięki analizie contentu. Ahrefs umożliwia m.in. wyszukanie stron zgodnych z podanych słowem kluczowym, które jeszcze nie linkowały do Twojej witryny.

Należy jednak pamiętać, że część statystyk Ahrefsa wypada wiarygodnie głównie w Stanach Zjednoczonych. Z tego powodu polscy pozycjonerzy często korzystają również z rodzimym rozwiązań, takich jak Senuto.